CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 11 April 2011

Simple vs Complicated

I came across this note while browsing my Facebook page. This note was written quite a long time ago, after having a discussion with my house mates at that time, Naniey and Myra. I feel like reposting this note to my blog because I want to share my thought on this particular issue with everyone else, especially my blog readers. 

I won't make any changes, I just let it be as the way it is. So please bare with the 'rojak' language :p

So here it goes: 

Thanks to my dear Myra for asking for my opinion about this question that day. 


Sebagai manusia biasa, kita tak dapat lari daripada lumrah kehidupan yang kadang-kadang akan meletakkan kita dalam situasi yang sukar dan mengelirukan. Tidak kiralah apa situasi sekalipun; akademik, persahabatan, keluarga, cinta dan lain-lain. However, I strongly believe that whatever situations we find ourselves in, Allah will never leave us unguided and miserable. He always provides us with options; to do or not to do, to take or not to take and to be or not to be. Allah itu Maha Bijak lagi Maha Penyayang. Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada sebab dan hikmah. Namun semuanya terpulang kepada kita untuk menilai apa disebaliknya. 


I still remember what Naniey told me few days ago. Naniey cakap Rasulullah SAW adalah sebaik-baik contoh seorang manuasia yang apabila diberi pilihan akan mengambil jalan yang mudah, ringkas dan baik kepada dirinya serta orang lain daripada mengambil jalan yang sukar dan menyukarkan diri sendiri. Kadang-kadang, saya terfikir mengapalah sesetengah individu masih tidak reti untuk membuat pilihan yang betul walaupun pilihan yang nyata jauh lebih baik dan mudah terbentang di depan mata. Mengapakah orang-orang ini masih suka untuk meletakkan diri mereka dalam keadaan yang 'sukar' dan 'berserabut' sedangkan mereka sebenarnya sudah nampak akan kesudahan di sebalik semua pilihan itu. 



Personally, I like to be neither in any difficult situations nor with those complicated people. But somehow I know that there are times when we cannot help ourselves from being in that situations. However, if I were to be in that situation and need to make any decisions, I would definitely choose the simplest and easiest way. But what do I mean by the 'simplest' and 'easiest' way? 

Now let me give you an example: You are in love with someone who does not feel the same about you and you know it very well. But somehow you cannot let it go and always thinking about this matter. You always find ways to make him/her to notice you and then feel sad and stressed when your plan is not working very well. Because of him/her, you neglect other things which are more important to you. Because of him/her, you annoy and hurt other people who seem to care about you without you realizing that. So, what you should do? To stay in that 'tiring' situation or to just let it go? 

I will say the simplest and easiest way is to stay away! Why? Simple: it isn't worth to waste your time and effort to love that person knowing that you will only get hurt at the end of the day! And I will say you are a complicated person if you choose to stay! You are a complicated person because you have a much better option which you FAIL to consider. You FAIL because you let yourself to be controlled by your emotion! You FAIL because you let someone else who does not even care about you to ruin your happiness!!

So, kenapa kita kena menyukarkan keadaan kalau kita ada pilihan yang lebih mudah? Adakah sebab kita buta sampai tak tahu nak menilai keadaan? Atau adakah kita ego? Sebagai peringatan untuk diri sendiri dan juga rakan-rakan tersayang, kita ada tanggungjawab yang lagi besar. Daripada menyibukkan diri untuk berfikir tentang sesuatu perkara yang tidak akan mendatangkan kebaikan, baik kita gunakan masa itu untuk melaksanakan tugas-tugas yang jauh lagi penting. Jangan disebabkan perkara-perkara yang sia-sia atau orang-orang yang tidak penting, kita jadi lalai. PRIORITY COMES FIRST! Jangan kerana cinta, duit atau keseronokan semata-mata, kita lupa tugas utama kita sebagai seorang pelajar. 


Untuk berjaya atau gagal dalam akademik dan hidup juga merupakan satu pilihan. Cuma semuanya terpulang kepada kita, cara macam manakah yang kita inginkan untuk mencapai cita-cita. Ingat, Allah sentiasa memberikan kita peluang untuk melakukan sesuatu yang lebih baik maka jangan sia-siakan. Jom kita sama-sama elakkan diri daripada perkara-perkara yang COMPLICATED sbb sesungguhnya dalam apa-apa juga perkara, pilihan yang SIMPLE and EASY itu datang dulu cuma kita kadang-kadang susah nak nampak sebab kita asyik meletakkan diri kita dalam keadaan yang SUKAR!


Thanks so much to Myra and Naniey for the insights. =)

3 Words of Love:

budak baek said...

WOW!This is just so true..i was in the same situation and i managed to get myself out of it..yes, i did choose the simplest way and it is waaaayyyyy better than being stuck in it!!

budak baek said...

WOW!This is just so true..i was in the same situation and i managed to get myself out of it..yes, i did choose the simplest way and it is waaaayyyyy better than being stuck in it!!

Florinta Edward said...

Good for you :)